Róże formy kolorystyczne jak i geometryczne, jakie mogą przybierać w chwili obecnej nasze ogłoszenia doprowadzają do tego, iż czytelnik czuje zainteresowanie do takiego tekstu. Szara gazetowa rzeczywistość wzbogacona przez kolorowe ogłoszenia wzbudza w czytającym ciekawość, co prowadzi do tego, iż musi on zawiesić oko na naszej formie ogłoszeniowej. Umieszczanie ciekawych efektów kolorystycznych jest zabiegiem czysto psychologicznym mającym na celu przyciągnięcie jak największej liczby czytelników naszego ogłoszenia. Nie tylko kolorystyka, ale także różnego rodzaju ramki, rameczki, pogrubienia i kursywy mają takie samo zadanie. Nasz przyszły klient nie przejdzie obojętnie obok ogłoszenia opisane np. na kole czy innej figurze. Uatrakcyjnienie tekstu w postaci ciekawego kroju liter, czy kolorystyki też będzie miało wpływ na jego poczytność. A najbardziej przemawiającą formą będzie dodanie zdjęcia. Dodanie fotografii w znaczny sposób to wszystko wzbogaci, co na pewno będzie miało wpływ na atrakcyjność.