Powodzenie wielu działań marketingowych zależy przede wszystkim od działania w sieci, albowiem niemal wszystkie marki muszą dzisiaj być reprezentowane w Internecie. Od opinii powszechnie dostępnych w sieci zależy w kolosalnym stopniu to, co o marce myślą szeroko rozumiani konsumenci. Sukces zależy więc w dużym stopniu od widoczności firm w Internecie. To tam najszybciej wyczuć można modę i nadchodzące trendy, co pozwala przewidzieć oczekiwania klientów. Użytkownicy kosmetyków bardzo konkretnie reagują na innowacje i wybierają konkretne marki oraz rozwiązania, co daje wszystkim największym firmom doskonały wgląd w to, czego oczekują klienci. Trendy zmieniają się jak w kalejdoskopie, szczególnie tam gdzie do głosu dochodzą osoby dbające o swój wygląd i nie szczędzące pieniędzy na wszystko, co może upiększyć i podtrzymać młodzieńczą urodę. Firmy kojarzone z najbardziej postępowymi kosmetykami i rozwiązaniami estetycznymi mogą cieszyć się dzisiaj z bardzo dużych przychodów, gdyż jest to bardzo prestiżowy i opłacalny rynek.